משרד החינוך הורה לבתיה"ס להכניס שעות "כישורי חיים" למערכת השעות. משרד החינוך לא הציע מה לעשות באותן שעות. אבל ההצעות יגיעו מכיוון אחר,
המטרה של הכנסת שעות הלימוד הללו כדי לנסות להתגבר על הכאוס הנוראי הקיים כיום במערכת החינוך.
תוצריו של כאוס זה הם אלימות קיצונית, שמוש בסמים, התגברות של מקרי אונס, שליפות סכינים כדבר שבשגרה ועוד...
משרד החינוך מציג את דעתו לתשובה לשאלה, מיהו האדם במיטבו?;
"אדם במיטבו הוא אדם אוטונומי, בעל השקפת עולם ערכית, מוסרית, המכוונת את האדם למציאת משמעות.
הוא בעל תחושת השתייכות, בעל יכולת ליצור קשרים בין-אישיים ולפעול למען הזולת.
אדם במיטבו הוא בעל מודעות עצמית, בעל הנעה פנימית, בעל יכולת לממש את נטיותיו ואת יכולתו. אדם במיטבו הוא בעל כישורים לניהול עצמי, יכולת לניהול ולוויסות רגשות, שליטה עצמית ומנהיגות."
ומעבר להסבר הזה יש באתר משרד החינוך תוכנית הפעלה בנושא כישורי חיים, רעיונות שונים, כולל משחקים, הפעלות, נושאים וכו'.
אבל אין שם משנה סדורה. יש חלקי נושאים כמו כבוד הדדי, ואהבת לרעך כמוך, גישור בין תלמידים, פתרון קונפליקטים בכיתה ועוד... משרד החינוך צריך ללמד בבית הספר את חוקי העולם החדש שאליו התפתחנו:יש להסביר לילדים שכולנו אחד – הילד היושב בפתח תקוה, מחובר לילד שיושב בתל אביב, מחובר לילד שיושב בלוס אנג'לס. הראיה הגלובלית מעניקה מימד אחר להבנה האנושית. היא הופכת את כולנו לשווים, כך שהפערים בינינו למעשה לא קיימים. הילד הלבן דומה לילד השחור, היהודי לערבי, הסיני לאמריקאי. היכולת לראות במין האנושי אחד מטשטשת את ההבדלים בין האנשים – לא הופכת אחד לנעלה יותר – "מלך הכיתה", למשל, בעל "זכויות היתר", אלא כולם שווים.
ללמד את הילדים ברוב שעות היום כישורי חיים ורק שניים שלושה שיעורים עיוניים – "כאשר הילד יתמקד בלהיות בנאדם – הלימודים האחרים יבואו לו בקלי קלות". היפוך המשוואה הבית ספרית – קודם חינוך ואחר כך השכלה, זה המזור לחוליי החינוך שאנו סובלים מהם, לחברה האלימה, לביה"ס שפושט את הרגל.
אם רוצים לחנך ולהעביר ערכים צריך לשתף את קבוצת הבוגרים – אלה ישמשו מודל לחיקוי לצעירים מהם, שיתבוננו בהם בהערצה, וינסו לעשות "מה שהגדולים עושים". האחריות של הבוגרים על הצעירים היא חשובה ומשמשת להם נדבך חשוב בהתפתחות, יותר מהמורה.
צריך להסריט סיטואציות מחיי הילדים, להראות אותן לילדים, ולנתח אותן ביחד איתם. אדם שרואה את עצמו בעת התנהגות קלוקלת, לומד המון על עצמו. נקווה שבמשרד החינוך יאמצו שיטות חינוך שיגרמו לנו להיות חלק בלתי נפרד מהטבע. שנגלה את השלימות האמיתית שקיימת בו,ללמוד את החוקים שאנחנו פועלים בתוכם